söndag 16 februari 2014

Julpyssel


I november köpte jag en amaryllislök som var tänkt att ges bort i födelsedagspresent till pappa, men den blev kvar i skafferiet. Tänkte att jag får väl sätta den själv då, men så blev den rackaren kvar efter advent och till jul tänkte jag att då får den väl bli en uteblomma och grävas ner ute i vår. Men så plötsligt när jag kollade på den så hade den börjat knoppas. Så i fredagskväll planterade jag den i kruka, så får vi se när den behagar blomma. 




Fotade den igen idag, den har verkligen livskraft.


Annars är det bättre med Vidar, även om han fortfarande är tjock i halsen och vill inte äta vad som helst . Det ska helst bara vara frukt. 

1 kommentar:

  1. Hej det var ett par riktiga fetknoppar hoppas de blommar fint fram över .Kan hälsa från mormor Iris hon blev tagen av ditt skrivna kort teckningen och fotot sitter på hennes anslagstavla inne i hennes rum. Kram igen från mig

    SvaraRadera